torsdag 12 april 2012

Vad är det som går å går...

...men inte går ned ett endaste gram?


JAG!

Jag påbörjade ju en utmaning i höstas - det sket sig eftersom fokus hamnade på en massa annat så som Agnes njurar, jul och födelsedagar. Nu får det vara nog - nu ska fläsket bort! En gång för alla!

Jag ska köra den gamla hederliga metoden - äta sundare och röra mer på mig. Det kommer väl ta tills att jag är 45 innan varje litet gram är borta men bort ska det! Nu har jag just avverkat en rask promenad på 4,5 km med sovandes Agnes i vagnen - gick en kortare i morse på 1,6 km i morse när jag lämnat Tova på skolan också - får se om det blir en till ikväll - det är ju så skönt när solen värmer och fåglarna kvittrar. Då kan jag gå och gå hur länge och långt som helst men tyvärr lyser sällskapet med sin frånvaro och det förtar glädjen i att gå lite måste jag säga. 


Eller ja, Agnes har jag ju med mig men hon säger bara Pappaapppaaa, Bobova, tttttiiitttta och däää när hon inte sover så våra konversationer blir om än gulliga och mysiga aningens enformiga...

...får se när jag slutat amma helt och älsklingen är hemma lite mer från jobbet om jag ska få tummen ur och traska ner till gymmet också, men det får framtiden utvisa, vi börjar så här.




Inga kommentarer: