fredag 19 februari 2010

Städat och klart!

Japp, då var det städat igen, dammat och dammsuget. Rent och fint, bäddat och klart! Så skönt så. Luktar så gott när det är nystädat, men just som jag la undan dammtrasan slog det mig, varför? Varför i hela fridens namn storstädar jag? Vi har för sjutton barnkalas här imorgon. 15 6-åringar som absolut inte bryr sig ett smack om det luktar citron på toaletten och är dammfritt i hela huset. 15 6-åringar som kommer dra fram som en tornado under två intensiva timmar imorgon, jag borde inte ha städat idag för hur jag än vrider och vänder mig så vet jag att imorgon kommer det behöva storstädas igen, det vet jag. Med mitt liv som insats så vet jag att det är jag som skurar chokladfläckar ur soffan, serpentiner slamsor ur hela huset och tårtresten från golv till tak imorgon. Det vet jag.

Hur idiotisk får man bli egentligen?

Varför städar man innan ett barnkalas?????

Inga kommentarer: