måndag 13 december 2010

Dag 06 - Min dag idag!

Min dag idag började med att klockan ringde på tok för tidigt, som vanligt, redan 06:15, upp och hoppa, på med kläder och ansiktet innan jag traskade ner och väckte en förvånandsvärt pigg Skrutt. Fick på henne kläderna och väckte Mellanbus på väg ut genom dörren vid 07:00.

Lämnade Skrutt på morgonfritids 07:12, precis faktiskt och kom lagom för att försöka hjälpa till och få på Tvn till julkalendern vilket gick helt åt skogen, barnen fick snällt klara sig utan kalendern i morse på Skrutts fritids för jag fick då inte på Tvn, inte heller någon av fröknarna fixade det innan jag var tvungen och rusa mot älsklingens jobb för skjuts till jobbet.

Kom fram 07:32, satte mig vid dukat frukostbord med endast tre barn, måste vara rekord på lite barn men mysigt var det så här på lucias morgon. Efter frukosten begav vi oss ner till skolan där vi 08:15 fick se ett underbart vackert luciatåg med alla skolans dryga 60-70 elever. Våra små Trollbarn satt som ljus under hela framträdandet och efteråt blev vi bjudna på lussekatter, pepparkakor och saft.

Som vanlig på måndagar så hade vi planering medan våra Trollbarn var ute på gården med fritidsfröknarna. Vi hann med både det ena och andra och efter 1,5 timme när vår planering var till ända så hade våra Troll tröttnat på kylan och kommit in.

Idag var en lugn dag på barnfronten, endast 9 av 24 barn var på plats så vi pysslade lite, mös och gjorde lite vad vi kände för innan vi 11:45 blev serverade lunch som idag bestod av köttbullar och makaroner till barnens stora förtjusning.

Så var det vila, jag hade idag Mellantrollens vila, den brukar kunna vara lite som hela havet stormar men idag var de lugna troll som låg och lyssnade på Pettsson & Findus.

12:50, efter vilan gick jag på rast, skönt att komma ifrån en stund även om det känns överflödigt så lugna dagar som idag.

13:20 var jag tillbaka hos Trollen började förbereda mellanmålet, köttbullssmörgåsar och varm choklad som slukades av 9 små Troll 14:20 innan deras Trollmammor och Pappor började komma för att hämta hem dem.

16:00 tackade jag för mig och gick hem, älsklingen hämtade mig och hem kom vi till våra underbara barn, Tonåringen hade hämtat Skrutt och hennes bästis, snälla han!

Skrutt & kompisen lekte sött på hennes rum, mellanbus var uppe vid skolan med Aina kompisar och åkte skridskor medan tonåringen tittade på film. Jag började genast med kvällsmaten som stod klar strax efter fem, efter maten fick Skrutt hoppa in i en dusch, jag hängde tvätten och satte igång en maskin till medan Bonusarna fick sitta framför Xboxet en stund. Älsklingen har åkt in till stan för att byta bil och hälsa på far sin en snabbis.

Nu sitter jag och Skrutt i soffan uppe och tittar på Lucia, sen vankas julkalendern och lite pepparkakor tillsammans, hela familjen innan det är dags för Skrutt att borsta tänderna och lägga sig. Sen är det Mellanbus tur att göra sig klar för natten och lägga sig, medan älsklingen hjälper honom så hänger jag nog tvätten för att sen sätta mig i Soffan och bara vara till Bödastrand innan det är dags för mig att knoppa för imorgon ringer klockan än mer okristligt tidigt, redan 05:00...

...det var min dag idag det, en helt vanlig dag med helt vanliga bestyr, varken mer eller mindre...

Inga kommentarer: